۶ کارمهم که کسب درآمد از حسابداری را افزایش می دهد


عضو شويد


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشي رمز عبور؟

عضويت سريع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394
بازديد : 8812
نويسنده : نيك گهر

احتمالا با پیاده سازی برنامه ریزی،برخی از کارها به فردا موکول میشود و این فردا هم چند روز و هفته طول میکشد و شاید....؟ احتمالا کتابهای خیلی خوبی خریداری کرده اید و میدانید عالی هستند ولی هنوز یا چند صفحه خوانده اید یا اصلاً ....؟ در جذب پروژه های حسابداری دقیقاً نمی دانید چگونه قیمت دهید؟ کم بگویید صرف نمی کند و یا زیاد هم پیشنهاد دهید مشتری.....؟ حتی لینک های خیلی خوبی را می شناسید ولی فقط می شناسید و نمی توانید ارتباط منجر به پول برقرار کنید؟ در شهرستان و کلان شهر خود چند پروژه را منجر به قرارداد کرده اید ولی دیگر نتوانستید تعداد آن را افزایش دهید ؟

قبل از اینکه ۶ راهکار را برای شما تشریح کنیم لطفا به سوالات زیر پاسخ (بله یا خیر )دهید :

آیا با پیاده سازی برنامه ریزی،برخی از کارها به فردا موکول میشود و این فردا هم چند روز و هفته طول میکشد و شاید….؟

آیا کتابهای خیلی خوبی خریداری کرده اید و میدانید عالی هستند ولی هنوز یا چند صفحه خوانده اید یا اصلاً ….؟

آیا در جذب پروژه های حسابداری دقیقاً نمی دانید چگونه قیمت دهید؟ کم بگویید صرف نمی کند و یا زیاد هم پیشنهاد دهید مشتری…..؟

حتی لینک های خیلی خوبی را می شناسید ولی فقط می شناسید و نمی توانید ارتباط منجر به پول برقرار کنید؟

آیا در شهرستان و کلان شهر خود چند پروژه را منجر به قرارداد کرده اید ولی دیگر نتوانستید تعداد آن را افزایش دهید ؟

آیا پروژه را چند جلسه پرزنت کردید و کارفرما هم تمایل کامل دارد و لی در عین ناباوری قرارداد با شما منعقد نمی شود بنا بر دلایل نامشخص ؟

آیا وقتی پیشنهاد تولیدی دارید بازرگانی بلد هستید و یا برعکس بالاخره شانس هم ندارید؟

آیا در تیرماه همه شرکتها و اشخاص را می بینید که چند تا چند تا پروژه اظهارنامه مالیاتی تیرماه  دارند ولی شما هنوز حتی …..؟

احتمالا شما بی تقصیر هستید کارخانه ها دارند نیروهای خودشان را تعدیل می کنند و وضعیت رکود اقتصادی، شده علت عدم موفقیت شما ؟

شما زحمت و تلاش تخصصی زیادی پیاده می کنید ولی کارفرما خیلی مبلغ ناچیزی در نظر گرفته است؟

احتمالا به قدری با فشار عدم پرداخت از سوی کارفرما مواجه شده اید که به این نتیجه رسیده اید که رها کنید و بروید؟

کارت ویزیت خودتان را به خیلی ها ارائه داده اید ولی یک نفر هم تا بحال با شما تماس تلفنی نگرفته است؟

انقدر تعداد شرکت و موسسه حسابداری زیاد شده که کار جذب پروژه خیلی کمتر شده است؟

در پرزنت احساس کم آوردن به شما دست می دهد و طرف مقابل را خیلی قدرتمند در فنون بیان می بینید؟

————————————————————————————————————————————————-

حالا چند حالت برای شما اتفاق می افتد :

حالت اول : برخی سوالات بله و برخی خیر پاسخ داده شده

حالت دوم : پاسخ همه سوالات بله است

حالت سوم : پاسخ همه سوالات خیر است

شما در کدام حالت هستید؟ خیلی مهم است چون روند درآمدزایی شما به نحوه پاسخ دادن به همین چند سوال مشخص می شود. برای درک بهتر این موضوع حالتها را خدمت شما تشریح میکنم

 

حالت اول : حکایت افرادی است که درآمد بدی ندارند ولی اشتیاق زیادی برای کسب درآمد بیشتر در چهره آنان دیده می شود.

حالت دوم : حکایت افرادی است که کاملا چهره ناامید دارند و تقریبا خودشان را بازنده می دانند.

حالت سوم : افراد حرفه ای هستند که گاهاً به میزان درآمد خیلی خوبی رسیده اند ولی به قدری ترافیک کاری پیدا کرده اند که فرصتی برای استفاده از درآمدخیلی خوب ندارند.

نکته ای که خیلی مهم است،عدم توجه شدید یا ضعیف به راهکارهایی است که خیلی پیچیده نیست ولی در هر حالت مورد توجه و اجرا قرار نمی گیرد. من در همایش کسب و کار موفق اولین اسلاید را  با موضوع ثروتمند شدن شروع کردم : هوشمندانه ثروتمند شوید. رسیدن به این جایگاه برای کارهای خدماتی به مراتب سریعتر از امور بازرگانی است. شما در امور بازرگانی باید حتما کالا یا دیگر مواد را خریداری کنید و با تمرکز بر روی فروش باید در بازار کسب درآمد کنید. ولی در حسابداری کار خدماتی است شما کالایی نمی خرید و ماند پزشکان از تخصص خود درآمد زایی می کنید. این توضیح دلیلی نمی شود که یک حسابدار یا مدیر مالی برای خرید آموزش سرمایه گذاری نکند. در اینجا خریدن کتاب سرمایه گذاری محسوب نمی شود ولی هنگامی که شما برای مطالعه یک کتاب یا منبع امانتی زمان می گذارید تا آنرا مطالعه کنید در حقیقت برای بروزرسانی تخصص خود سرمایه گذاری می کنید.

من در همایش بزرگ کسب و کار موفق با بیان نکات حائز اهمیت و اصولی به شرکت کنندگان متدهای خیلی خوبی را در این رابطه آموزش دادم که دوست دارم شما را با اتفاقات آن آشنا کنم. این سمینار با محوریت موفقیت کسب و کارها برگزار شد. یکی از مشکلات حسابداران و مدیران مالی در بازار کار کسب درآمد ضعیف است ، بنا بر درخواست شرکت کنندگان ، اگر چه تمام کنترل ها انجام شده ولی با این حال هنوز نمی توانند خوش بدرخشند و در همین بازار پر نیاز به خدمات حسابداری و مالیاتی ناموفق هستند.یعنی کانال های خوبی دارند و حتی زیرمجموعه هم ایجاد کرده اند ولی دقیقا نمی دانند چگونه درآمد خود را بالا ببرند. ضمن آشنایی شما با روند برگزاری همایش، تلاش می کنم  ۶ ویژگی برتر کسب درآمد را به شما آموزش دهم.

هوشمندانه ثروتمند شوید

شروع آموزش با بررسی نکات ظریف بسیار آغاز شد. نکاتی که شاید اگر بشنوید فکر نمی کنید منجر به درآمدزایی خیلی خوب شود.من از همه شرکت کنندگان درخواست کردم بایستند و به نفر پشت سر، خودشان را معرفی کنند.پرزنت آسانسوری یادتان هست؟ یکی از پستهای پر بازدید که مورد استقبال کاربران قرار گرفت. همین کار بصورت عملی در این همایش اجرا شد.نفرات باید بصورت ایستاده در ۲ دقیقه خودشان را به نفر پشت سر معرفی میکردند. آیا منظور معرفی نام و مشخصات بود؟ خیر

هنوز چند دقیقه ای از برگزاری نگذشته بود که از افراد درخواست کردم  بصورت داوطلب بیایند و نحوه معرفی خود را در ۲ دقیقه تشریح کنند.برخی از نفرات انتخاب شده بر روی صحنه آمدند و طبق همان چیزی که پیش بینی میشد صرفا خودشان و شغلشان را معرفی کردند در صورتی که از تنها فرصت بوجود آمده استفاده نکردند.

نشانه گیری فرصت

اولین ویژگی افراد ثروتمند استفاده از فرصتهای ایجاد شده به بهترین شکل ممکن است. شما باید بتوانید در پرزنت یک پروژه مالی و مالیاتی در کمترین زمان ممکن بیشترین استفاده را کنید چرا که ممکن است فرصت زیادی به شما داده نشود و کارفرما خیلی زمان صرف این موضوع نکند.

راهکاراول : شما باید با یک سوال چالشی وارد میدان شوید نه معرفی کامل خودتان مثلا محمدی هستم مدیر مالی: میخواستم بپرسم آیا کنتورهای پولشویی در سیستم مالی شما متصل شده است؟ سوال را توجه کنید ! بقدری چالشی و بحث برانگیز است که دیگر لازم نیست فرصت صحبت کردن ایجاد کنید حالا طرف مقابل شروع به سوال کردن میکند: کنتورهای پولشویی چیست؟ نحوه اتصال به سیستم مالی چگونه است؟ قانون پولشویی دقیقاً به چه موضوعاتی اشاره میکند؟ یا نهایتا شماره تلفن شما را دریافت می کند که اگر شما طرف مقابل را جذب نکنید بی فایده است.

پس طوری از زمان و فرصت استفاده کنید که طرف مقابل به حضور چند دقیقه ای شما نیازمند شود

هدفگذاری

دومین ویژگی افراد ثروتمند این است هدفگذاری خود را مانند خوردن تیر به هدف در نظر می گیرند. فرض کنید از فردی که می خواهد در کنکور دانشگاه شرکت کند هدفش را می پرسید؟ پاسخ قبولی در کنکور است و اگر دقیق تر پاسخ دهد مثلا در دانشگاه …..با رتبه ….بازهم دقیقا هدفش مشخص نیست، چون وقتی روند درآمدزایی را می پرسیم پاسخ می دهد پزشک ،وکیل ،مدیرمالی و …. اصلا روند جامعه ، اشباع شدن شغلی ، میزان خلاقیت و رقبا را درنظر نمی گیرد پس هدفگذاری درستی در نظر نگرفته است چون به تنها چیزی که فکر میکند صرفا قبولی در دانشگاه است نه درآمدزایی از موقعیت.

حسابداران هوشمند که درآمد خیلی خوبی دارند دقیقا بازار هدف، زمان ممکن ، نوع تبلیغات، نحوه رقابت، کانال زدن با تیم های حرفه ای و جزئیات بیشتر را در نظر می گیرند این یعنی هدفگذاری

روابط عمومی مالی

شباهت یک حسابدار با یک وکیل در روابط عمومی است. یک وکیل را در نظر بگیرید اگر نتواند بیان خوبی داشته باشد عملا نه پرونده ای جذب میکند ونه عملکرد خوبی برای پروژه ها خواهد داشت. یک حسابدار هم اگر حتی ۲ مورد بالا را در پرزنت پروژه ها در نظر نگیرد با مشکلات جدی در جذب پروژه ها مواجه میشود. در حال حاضر پاسخ همان سوال بالا اینجا مصداق پیدا میکند افرادی که هم با تجربه و متخصص ولی به خوبی نمی توانند از این موقعیت ها کسب درآمد کنند. علت اصلی فن بیان و سخنوری قابل قبول است. بنده خودم در دوره های فن بیان و سخنوری سایت متمم شرکت کردم و مطالعات زیادی از این منابع داشتم،پیشنهاد میکنم شما هم از منابع خیلی خوب بهره ببرید تا بتوانید پرزنت حرفه ای داشته باشید. فراموش نکنید اگر نتوانید تریبون خوبی داشته باشید از درآمد خیلی خوب با رعایت دیگر موارد خبری نمی شود!

آب یا نوشابه ؟

یکی از مهمترین نکات این است که شما همیشه باید تشنگی بازار را ببینید نه زرق و برق آن را. مثلا اگر برای رفع تشنگی شما نوشابه یا آب را پیشنهاد دهید همه از نوشیدن آب استقبال می کنند. شما در بازار کار حسابداری باید ببینید آب به درد چه کسانی میخورد نه اینکه دنبال علاقمندان نوشابه باشید چون این گروه دیگر تشنه نیستند بلکه می خواهند یک نوشیدنی تفریحی میل کنند. ولی اشخاص تشنه نیاز به اّب دارند بیشتر دوستان حسابدار و حتی حسابرس  با انتخاب بازار خاص که مشکلات خاصی دارد باید آب را در قالب بسته پیشنهادی خوب به آنها برسانند. مثلا الان بیشتر حوزه های کشاورزی با مشکلات لغو معافیت مواجه هستند و حتی توهم جرائم ارزش افزوده آنها را تهدید میکند فردی که میخواهد ناجی شود باید تمامی اشکالات را در این واحدهای شغلی بررسی کند تا با ایجاد نکات چالشی توجه کارما را به جذب پروژه نزدیک کند.

شناسایی رقبا

لطفا توجه کنید! رقیب شما دشمن شما نیست بلکه می تواند ایده های خیلی خوبی به شما دهد. اشتباهی که خیلی از فعالان حوزه مالی و مالیاتی مرتکب می شوند و چشم خود را بر وری این موضوع می بندند. منظور من استفاده از حباب های خیلی خطرناک رقبا نیست.بلکه از حرکتهای خوب آنها ایده بگیرید نه تقلید. مثلا اگر رقیب شما به جای جذب پروژه طرح مشاوره رایگان حضوری پیاده می کند شما می توانید طرح مشاوره الکترونیکی را برای راحتی بیشتر رایگان پیاده سازی کنید. بازار رقبا فکر شما را برای سبقت گرفتن و کسب درآمد بیشتر بالا می برد. من در همایش عملکرد خانم فاطمه مقیمی را مثال زدم . این خانم هم اکنون ثروتمندترین زن ایرانی است . ابتدا خانه دار بود، طی اتفاقاتی که باعث ایجاد انگیزه شد وارد بازار حمل و نقل شد حوزه های که هیچ زنی شاید وارد نشود . در طی زمان کمتری به موفقیت چشمگیری رسید من در سخنرانی برای دوستان نحوه شناسایی رقبا را توسط ایشان تشریح کردم که چگونه با شناسایی رفتارهای اشتباه توانست پیشنهادات خوب را جایگزین کند با این روش توانست مشتریان رقبا را به راحتی سمت خودش جذب کند.

لیست مشتریان و تبلیغات

قبلا هم در پستهایی خدمت کاربران عرض کردم یک شرکت حسابداری یا یک فرد وقتی می تواند به فکر راه اندازی یک مجموعه یا محل باشد که مشتریانی را برای خود آماده کرده است. یعنی ایجاد یک بانک اطلاعاتی . اگر کاری غیر ممکن به نظر میرسد پس کسب درآمد خوب هم تبدیل به خیالات می شود.چون اگر شما طرفداران خوبی در حوزه حتی یک مدل بازار نداشته باشید نمی توانید دام خود را حفظ کنید. اگر یک بانک خوب از مشتریان داشته باشید به خوبی می توانید با رقبایی که کارشان تقلید است مقابله کنید.من در همایش به دوستان عرض کردم که از چه کانال هایی می توانید بانک اطلاعاتی را تکمیل کنید و نکته مهمتر اینکه افراد موفق هر روز این لیست را تقویت و افزایش می دهند یعنی بخشی از برنامه خود را روزانه به این کار اختصاص می دهند. یک حسابدار با هدفگذاری دقیق ابتدا باید بازار هدف خود را شناسایی کند مثال : من می خواهم وارد بازار کار ابزار و یراق شوم ابتدا باید ببینم فعالان این حوزه چند دسته هستند و زیر نظر چه مجموعه ای فعالیت می کنند مثلا اتحادیه و یا اتاق بازرگانی اگر نتوانم شماره تماس را احیاناً از این کانال ها بیابم سراغ تجمع این مراکز می شوم مثلا نمایشگاه های بین المللی ابزار و یراق، همایش های مرتبط و یا خودم تلاش میکنم با همکاری اتحادیه یک همایش رایگان برگزار کنم تا بانک اطلاعاتی خوبی را دریافت کنم در مراحل بعدی شما باید پیگیر پرزنت باشید.

سایت پرشین حساب (استاد میثم حاجی محمدی)




:: برچسب‌ها: افزایش درآمد , درآمد حسابداران , افزایش درآمد حسابداري , راهكار درآمد از حسابداري ,

مطالب مرتبط با اين پست :

مي توانيد ديدگاه خود را بنويسيد


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








بسته خودآموز حسابداری آس حساب
این وبسایت در سامانه پایگاههای اینترنتی وزارت ارشاد اسلامی ثبت شده است. http://samandehi.ir/Default.aspx

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آموزش حسابداري آسان و آدرس ashesab.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com